ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Από τη νεο-βυζαντινή πολυηχία στην παραδοσιακή τροπικότητα

με τον Γεράσιμο Σ. Παπαδόπουλο

 

Τρίμηνο διαδικτυακό σεμινάριο
Εκκίνηση: 5 Οκτωβρίου 2022

Λήξη: 21 Δεκεμβρίου 2022
Ημέρα & ώρα: Πέμπτη 19:30-20:30

Το σεμινάριο αποτελείται από δώδεκα ομαδικά μαθήματα, τα οποία γίνονται κάθε Τετάρτη για τρεις μήνες μέσω διαδικτύου και έχουν διάρκεια 60′.

Απευθύνεται σε μουσικούς ή μη μουσικούς που θέλουν να μελετήσουν συγκριτικά τους δύο παράλληλους, αλλά και αλληλοεπηρεαζόμενους κόσμους της Νεο-Βυζαντινής ψαλτικής και της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Η σύγκριση θα γίνεται στη βάση παράλληλων κομματιών (ψαλτικών μελών και παραδοσιακών/ρεμπέτικων τραγουδιών), τα οποία θα αναλύονται μορφολογικά, έτσι ώστε επί του πρακτέου να εντοπίζονται οι ομοιότητες και οι διαφορές τους σε επίπεδο τροπικότητας. Τα κομμάτια αυτά θα είναι καταγεγραμμένα στο πεντάγραμμο.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου θα γίνονται επιπλέον σχετικές ιστορικές αναφορές, νύξεις για τυχόν εξελίξεις της τροπικότητας, καθώς και στοιχειώδεις αναλύσεις των κοινών φωνητικών τεχνικών ψαλτικής και παραδοσιακής μουσικής.
Για την παρακολούθηση των μαθημάτων συνίσταται στοιχειώδης γνώση των κανόνων του ευρωπαϊκού πενταγράμμου.

Κόστος: 100€/τρίμηνο για εφάπαξ πληρωμή ή 120€/τρίμηνο με πληρωμή σε 2 δόσεις.

Κόστος εγγραφής: 10€ από το οποίο απαλλάσσονται οι μαθητές και τα μέλη του ΚΕΜΦΑ. Το πρώτο μάθημα είναι δωρεάν και αναγνωριστικό.

Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
τηλ. 6974546819. Ώρες επικοινωνίας 16:00-21:00 ή στο filoi.laikon.organon@gmail.com
Κέντρο Ελληνικής Μουσικής “Φοίβος Ανωγειανάκης”
Ευριπίδου 18 & Αιόλου, 3ος όροφος

Διδάσκει ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος

Ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988 και μεγάλωσε στην Κύπρο. Σπούδασε φιλολογία, έκανε μεταπτυχιακό στη Γλωσσολογία και είναι υποψήφιος διδάκτορας στη Βυζαντινή Μουσικολογία υπό την επίβλεψη του καθηγητή Αχιλλέα Χαλδαιάκη. Ξεκίνησε να ψέλνει από μικρό παιδί, ενώ το 2011 πήρε δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής με δάσκαλο τον δρα Γρηγόρη Αναστασίου. Στο επίκεντρο του ακαδημαϊκού του ενδιαφέροντος βρίσκεται η σχέση γλώσσας και μουσικής, με ειδικότερο ερευνητικό του στόχο την πολυεπίπεδη γλωσσολογική ανάλυση και θεωρητικοποίηση της ψαλτικής τέχνης συγχρονικά και διαχρονικά. Μελέτησε τουρκικό ούτι και θεωρία των μακάμ με τους Ανδρέα Χριστοδούλου, Χρίστο Τσιαμούλη, Αλέξανδρο Παπαδημητράκη, Yurdal Tokcan, Muhittin Kemal Temel, Κυριάκο Ταπάκη και Χάρη Λαμπράκη, καθώς και οθωμανικό τραγούδι με τον Ahmet Erdoğdular. Τραγουδά παραδοσιακά και ρεμπέτικα τραγούδια με διάφορα σχήματα στην Αθήνα παίζοντας ούτι, ψέλνει σε διάφορους ναούς της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ είναι βασικό μέλος της βυζαντινής χορωδίας «Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης». Διδάσκει θεωρία των μακάμ στο Κέντρο Ελληνικής Μουσικής «Φοίβος Ανωγειανάκης», ρεπερτόριο βυζαντινής μουσικής στο Labyrinth online, αγγλική ορολογία βυζαντινομουσικολογικών όρων στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, και Ορθογραφία Νέας Μεθόδου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει συνθέσει μουσική για θέατρο και παραμύθι, έργα λόγιας τροπικής μουσικής, καθώς και λαϊκά, παιδικά και ανατολίτικα τραγούδια.

Κέντρο Ελληνικής Μουσικής “Φοίβος Ανωγειανάκης”
Ευριπίδου 18 & Αιόλου, 3ος όροφος
τηλ.: 210-3231164
e-mail:
filoi.laikon.organon@gmail.com
facebook: www.facebook.com/kemanogianakis/